Kończące się wakacje często zwiastują zmiany w rozkładach jazdy miejskich środków transportu. Toruń, nie chcąc pozostawać w tyle, planuje wprowadzenie nowych rozwiązań, które mają na celu poprawę jakości podróży dla mieszkańców. Różnorodne sugestie i opinie mieszkańców są brane pod uwagę w procesie planowania.
nowe rozkłady na popularnych trasach
Zmiany dotyczą przede wszystkim linii 151 i 152, które łączą Toruń z gminą Wielka Nieszawka. To trasy popularne wśród uczniów, więc ich harmonogram został dostosowany do szkolnych godzin. Wójt gminy, Katarzyna Streich, poinformowała, że wprowadzone zostaną dodatkowe kursy popołudniowe, a poranne odjazdy nieco przesunięte, aby lepiej odpowiadać potrzebom podróżnych.
mieszkańcy Torunia inicjują zmiany
Liczne komentarze mieszkańców w mediach społecznościowych świadczą o ich aktywnym zaangażowaniu w poprawę funkcjonowania komunikacji miejskiej. Nowością jest linia autobusowa nr 20F, obsługująca trasę między przystankiem „Elektryczna” a pętlą przy ul. Fortecznej. Jest to odpowiedź na utrudnienia związane z pracami drogowymi w okolicy ulic Polnej i Legionów. Mimo to, użytkownicy sugerują, że trasa mogłaby być bardziej efektywna, a kursy częstsze.
usprawnienia w miejskim transporcie
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu wprowadza zmiany mające poprawić jakość podróży. Zmniejszenie przerw między kursami oraz zwiększenie częstotliwości niektórych linii to kluczowe elementy nowych rozwiązań. Tramwaje powracają na swoje stałe trasy, a część linii autobusowych zwiększa częstotliwość kursów, dostosowując się do potrzeb pasażerów, zwłaszcza w dni szkolne.
rozszerzenie oferty przewozowej
Pod koniec września linia 80 zwiększy swoją dostępność, obsługując kampus Uniwersytetu Mikołaja Kopernika również w weekendy. Pojawią się nowe połączenia w postaci linii 23 oraz dwóch dodatkowych tras podmiejskich. Harmonogramy kursów zostaną zsynchronizowane z rozkładami jazdy pociągów, co ułatwi przesiadki i planowanie podróży.
audyt toruńskiej komunikacji miejskiej
W październiku rozpocznie się audyt komunikacji miejskiej, który potrwa do połowy listopada. Firma Trako z Wrocławia przeprowadzi analizę wykorzystania poszczególnych kursów w okresach szczytowego obciążenia. Wyniki audytu staną się podstawą do opracowania nowego modelu sieci komunikacyjnej, który będzie konsultowany z mieszkańcami oraz specjalistami w dziedzinie transportu publicznego.