Strategia dla rozwoju Torunia – spotkanie prezydenta Michała Zaleskiego z liderami lokalnego biznesu marketingowego

Michał Zaleski, prezydent Torunia, zorganizował spotkanie z liderami miejscowych firm specjalizujących się w marketingu. Celem tej rozmowy było dyskutowanie o perspektywach rozwoju dla miasta oraz wymiana poglądów i doświadczeń dotyczących prowadzenia przedsiębiorstw na terenie Torunia.

W dniu 22 lutego 2024 roku w Toruńskim Inkubatorze Technologicznym, zlokalizowanym przy ulicy Łokietka 5, odbyło się kolejne wydarzenie z serii „Biznesowe Poranki”. Tego dnia, prezydent Michał Zaleski prowadził dyskusję na temat prowadzenia biznesu w Toruniu z przedstawicielami lokalnych przedsiębiorstw z sektora marketingowego.

Prezydent Zaleski podkreślał, że Toruń przyciąga co roku ponad 2 miliony turystów. Jednakże ważne jest, aby miejsce to nie było kojarzone jedynie z piernikami i Mikołajem Kopernikiem. Według niego, Toruń powinien aktywnie poszukiwać nowych perspektyw i sposobów na promowanie swojego potencjału nie tylko jako atrakcji turystycznej, ale również jako miejsca atrakcyjnego dla inwestorów i poszukiwaczy pracy. Dodał, że pracodawcy potrzebują nie tylko przestrzeni do realizacji swoich inwestycji, ale przede wszystkim oczekują dobrych warunków życia dla swoich pracowników, w tym bogatej oferty socjalnej, edukacyjnej, kulturalnej i sportowej.

Gośćmi prezydenta byli przedstawiciele największych toruńskich firm marketingowych. Udzielili oni swoich obserwacji dotyczących promocji miasta. Dawid Klimek z TRM Studio zaznaczył istotność mediów społecznościowych oraz platformy YouTube w promowaniu Torunia. Analogiczne zdanie wygłosił Tomasz F. Grzelak z People Helper, podkreślając, że social media jest częstym źródłem informacji dla wielu osób i sukcesy toruńskich sportowców przyciągają uwagę na skalę globalną.

Wśród interesujących pomysłów na poprawę atrakcyjności Torunia dla turystów znalazł się projekt szefa kuchni Bartłomieja Witkowskiego. Jego zamysłem jest promowanie miasta poprzez unikalną ofertę kulinarną, która ma potencjał aby przyciągnąć turystów nie tylko z Polski, ale również zza granicy.

Przedstawiciele lokalnej administracji zaprezentowali swoje koncepcje na promowanie Torunia. Wartościowe sugestie od specjalistów z branży marketingowej będą pomocne przy realizacji nowych pomysłów mających na celu przyciągnięcie do miasta nie tylko turystów, ale również inwestorów i nowych mieszkańców.