Wspieranie nauki języków obcych od wczesnych lat życia to klucz do sukcesu dzieci w późniejszym życiu. Województwo kujawsko-pomorskie postawiło na edukację dwujęzyczną, wprowadzając innowacyjny projekt zakładający codzienne zajęcia z języka angielskiego w przedszkolach. Program ten ma na celu nie tylko rozwój umiejętności językowych dzieci, ale także poprawę jakości edukacji w regionie.
Ambitne cele programu dwujęzyczności
Projekt o nazwie „Dwujęzyczne przedszkolaki Kujaw i Pomorza” obejmuje 1519 małych uczestników. Inicjatywa zakłada codzienną naukę języka angielskiego, wpisując się w globalne działania Bilingual Future na rzecz powszechnej dwujęzyczności. Celem jest nie tylko nauka języka, ale również inwestycja w przyszłość edukacyjną i zawodową najmłodszych mieszkańców regionu.
Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli
W projekcie uczestniczy 200 nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy zyskają na podniesieniu swoich kwalifikacji zawodowych. Projekt przewiduje też nowoczesne wyposażenie 31 przedszkoli, co umożliwi efektywniejsze wdrażanie programu. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi i metod dydaktycznych ma na celu zwiększenie atrakcyjności zajęć.
Edukacyjne wyjazdy jako część nauki
Ważnym elementem projektu są jednodniowe wycieczki edukacyjne dla dzieci, które umożliwiają praktyczne zastosowanie języka angielskiego i konsolidację zdobytej wiedzy. Integracja nauki z zabawą motywuje przedszkolaków do rozwijania umiejętności językowych.
Źródła finansowania projektu
Projekt o łącznej wartości 5 232 500,00 zł jest dofinansowany w łącznej kwocie 4 709 250,00 zł. Środki pochodzą głównie z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (4 447 625,00 zł) oraz budżetu państwa (261 625,00 zł). Wkład własny jednostek realizujących projekt wynosi 523 250,00 zł. Realizacja projektu odbywa się w okresie od 1 maja 2024 roku do 30 czerwca 2026 roku w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
Wzorcowa inicjatywa dla innych regionów
Realizowany projekt „Dwujęzyczne przedszkolaki Kujaw i Pomorza” wpisuje się w szerszą strategię poprawy edukacji w regionie. Jego celem jest nie tylko przygotowanie dzieci do przyszłych wyzwań, ale także wzmocnienie kompetencji nauczycieli oraz modernizacja placówek przedszkolnych. Dzięki temu województwo kujawsko-pomorskie staje się przykładem nowoczesnego podejścia do edukacji przedszkolnej dla innych regionów w kraju.
Źródło: facebook.com/umchelmza
