Rewolucyjna ścieżka rowerowa pod Toruniem: 10-letnie starania wreszcie owocują!

W powiecie toruńskim zbliża się znacząca inwestycja, która przyciągnie uwagę entuzjastów rowerowych wycieczek. Lokalna współpraca zaowocowała projektem budowy ścieżki rowerowej o długości ponad 7 kilometrów, łączącej dwie podtoruńskie gminy. Taka inwestycja znacząco wpłynie na polepszenie infrastruktury rowerowej w regionie, zapewniając mieszkańcom bardziej atrakcyjne i bezpieczne warunki do jazdy na rowerze.

Efektywna współpraca samorządów

Po wielu latach przygotowań, w tym roku Powiat Toruński wraz z Gminami Łubianka i Zławieś Wielka sfinalizowały kluczowe porozumienie. Projekt zakłada stworzenie trasy pieszo-rowerowej, która połączy Zamek Bierzgłowski z Czarnym Błotem. Porozumienie to jest wzorcowym przykładem efektywnej współpracy samorządowej, dążącej do poprawy warunków życia dla mieszkańców regionu.

Kroki w kierunku realizacji projektu

We wrześniu tego roku w Starostwie Powiatowym w Toruniu podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej, dotyczącej rozbudowy drogi powiatowej nr 2005C. Planowana ścieżka rowerowa o długości ponad 7,5 kilometra ma przebiegać od Zamku Bierzgłowskiego przez Czarne Błoto do drogi krajowej nr 80. Projekt przewiduje także modernizację zjazdów oraz utworzenie stref odpoczynku dla rowerzystów, co ma na celu zwiększenie komfortu użytkowników.

Formalne zawarcie umowy i dalsze kroki

Podczas ceremonii podpisania umowy obecni byli kluczowi przedstawiciele władz lokalnych, w tym Starosta Toruński Mirosław Graczyk oraz Wójtowie Gmin Łubianka i Zławieś Wielka. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg sygnował umowę w imieniu powiatu, a za realizację projektu odpowiedzialna będzie firma ATS – Nadzór, Projekty, BHP Tomasz Sulerzycki. Prace projektowe mają zostać ukończone do lipca 2026 roku, co pozwoli na szybkie przejście do kolejnych etapów inwestycji.

Inwestycja w rozwój regionu

Projekt ten ma kluczowe znaczenie dla rozwoju infrastruktury w zachodniej części powiatu toruńskiego. Nowa ścieżka będzie nie tylko łączyła istniejące trasy rowerowe prowadzące z Torunia przez Łubiankę i Raciniewo oraz przez Górsk do Złejwsi Wielkiej, ale również przyczyni się do stworzenia zintegrowanej i bezpiecznej sieci dla rowerzystów. Koszt umowy na dokumentację wynosi 470 tys. zł i jej realizacja jest znaczącym krokiem w poprawie dostępności transportu rowerowego w regionie.

Perspektywa dla mieszkańców

Realizacja tej inwestycji przyniesie wiele korzyści mieszkańcom, nie tylko w postaci poprawy jakości infrastruktury, ale także zwiększenia atrakcyjności turystycznej regionu. Nowa trasa rowerowa umożliwi mieszkańcom i turystom wygodne i bezpieczne poruszanie się między gminami, co z pewnością wpłynie na wzrost aktywności fizycznej oraz zainteresowanie lokalnymi atrakcjami.