Nowa nawierzchnia na Trasie Staromostowej – prace w toku!

Trwa intensywna budowa Trasy Staromostowej, która ma połączyć ul. Dekerta z placem Niepodległości. Prace są prowadzone jednocześnie na kilku odcinkach, co wskazuje na złożoność projektu. Inwestycja ta jest jednym z ważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie, a jej realizacja jest kluczowa dla usprawnienia ruchu miejskiego.

Postęp prac na głównym odcinku

Na odcinku od ul. Gałczyńskiego do ul. Czerwona Droga, roboty przebiegają zgodnie z planem. Obecnie trwa montaż krawężników oraz układanie pierwszych warstw bitumicznych. Po ukończeniu tych prac, które zaplanowano na pierwszy dzień września, dostęp do parkingu przy Cinema City zostanie znacznie ułatwiony.

Dalsze prace i przygotowania do montażu nawierzchni

Równocześnie, na odcinku prowadzącym od ul. Gałczyńskiego do ul. Dekerta, trwa intensywne ustawianie krawężników i obrzeży przeznaczonych zarówno dla nowej jezdni, jak i drogi rowerowej oraz chodnika. Podbudowa jest już niemal gotowa, dzięki czemu wkrótce będzie można rozpocząć układanie nawierzchni bitumicznej. Prace te są kluczowe dla zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa nowej trasy.

Instalacje elektryczne i technologiczne

Równolegle z pracami drogowymi, elektrycy montują okablowanie, które posłuży przyszłemu oświetleniu trasy. Ponadto, tworzone są kanały technologiczne dla zasilania sygnalizacji świetlnej, co jest niezbędne dla efektywnego zarządzania ruchem po zakończeniu inwestycji.

Finansowanie i wsparcie projektu

Koszt całkowity inwestycji wynosi 18,2 mln zł, a jej realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu z Rządowego Funduszu Polski Ład. Dzięki temu wsparciu Gmina Miasta Toruń może zrealizować projekt o strategicznym znaczeniu dla miasta.

Kluczowe dane techniczne

  • Długość odcinka: 480 m
  • Liczba skrzyżowań: 2
  • Nowe rondo: ważny element obsługi Nowego Centrum Torunia
  • Szerokość jezdni: 7-10,5 m dla głównych odcinków, 4-8 m dla bocznych
  • Szerokość chodników: około 2 m
  • Szerokość drogi rowerowej: 2,5 m
  • Długość trasy rowerowej: dwukrotnie po około 480 m

Postępy na budowie można obserwować na bieżąco, a zakończenie całej inwestycji z pewnością przyniesie korzyści mieszkańcom oraz poprawi komunikację w tej części miasta.